Badania ankietowe – koszty i realizacja

Ankiety to jedna z najlepszych form badania opinii a także badania rynku. Dzięki nim można szybko uzyskać dane od reprezentatywnych grup respondentów Pozwalają one w szybki sposób pozyskać mierzalne i porównywalne informacje od reprezentatywnych grup respondentów. Cechuje je także anonimowość wypowiedzi respondentów, a także niskie koszty realizacji. Jest to silny argument przemawiający za prowadzeniem badań ankietowych w biznesie. Najmniejsze koszty są związane z ankietą elektroniczną – od 2 do 5 złotych za ankietę. Najwyższy koszt pochłaniają ankiety, które angażują pracę ankieterów (PAPI/CAPI). Krótsza to koszty od 15-20 złotych, dłuższe: od 20 do 30 złotych.

 

Badania ankietowe – co wpływa na koszty?
Istnieje kilka istotnych czynników wpływających na koszty badań ankietowych. Głównym jest opracowanie narzędzia badawczego. Badania ankietowe wykorzystujące kwestionariusz ankiety skonstruowane są począwszy od: układu pytań uwzględniających tematykę badawczą, następnie liczbę i rodzaj pytań (pytania otwarte oraz zamknięte), a skończywszy na dodatkowych elementach multimedialnych, typowych dla ankiet elektronicznych. Dodatkowo należy przygotować elektroniczną wersję kwestionariusza ankiety w cyfrowej formie, przeprowadzić analizę zebranego materiału badawczego oraz opracować raport badawczy.

Koszty podstawowe ankietyzacji są zależne od wielkości próby badawczej. Wykorzystanie elektronicznych systemów badawczych lub zaangażowanie ankietera wiąże się z ogólnie większymi kosztami przeprowadzenia ankietyzacji.

Cena pojedynczej ankiety zależna jest od sposobu, w jaki zostanie przeprowadzona. Możliwości jest wiele: elektroniczna ankieta internetowa, badanie terenowe przeprowadzone przez ankietera, badanie telefoniczne. Następne istotne elementy, które wpłyną na cenę pojedynczej ankiety, to jej długość (ilość pytań), a także docelowa grupa badawcza (wielkość próby oraz jej charakterystyka), do której badanie ma być skierowane.

 

Doświadczenie gwarantem dobrze zrealizowanych badań
Agencje badawcze, realizujące badania ankietowe – zarówno dla biznesu jak i dla nauki warte są uwagi ze względu na doświadczenie w różnych branżach. Różnorodność metod ankietyzacji, dostępność do panelu konsumenckiego np.: Badanie Opinii.pl, a także wieloletnie doświadczenie w branży badawczej to główne czynniki, na które warto zwrócić uwagę wybierając odpowiednią agencję badawczą.

 

Szacunkowe ceny ankiet agencji badawczej BioStat®, która posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu badań w różnych sektorach biznesu kształtują się następująco:

– ankiety internetowe: od 1 zł netto za 1 kwestionariusz (wśród pracowników oraz klientów,  przy dostarczeniu bazy adresów mailowych) do 2,50 zł netto za pośrednictwem panelu badanieopinii.pl z zarejestrowanymi ponad 50 000 panelistów,

–  ankiety telefoniczne (CATI) – uzależnione od liczby pytań, szacunkowy koszt to od 10 do 20 zł.

– ankiety papierowe, to cena od 15 do 30 zł.

 

Dodatkowe koszty badań ankietowych:

  • analiza statystyczna: od 800 zł
  • opracowanie metodologii badań: od 400 zł
  • opracowanie narzędzi badawczych: od 250 zł
  • konsultacje: 100 zł/h

 

Powyższe ceny to jedynie informacja wstępna dotycząca oferty badań ankietowych firmy BioStat®. Każde zlecenie jest rozpatrywane indywidualnie. Klientom oferujemy korzystne modele współpracy.