Miesiączka – przyczyny spóźniającej się miesiączki

Opóźniona miesiączka jest zazwyczaj pierwszą oznaką ciąży. Istnieją jednak inne przyczyny opóźnionej miesiączki.

Przyczyny opóźnionej miesiączki

  • Ciąża

Ciąża może być przyczyną spóźnionej miesiączki (u kobiet aktywnych seksualnie). W tym momencie cykl owulacji zatrzymuje się, a miesiączka ustaje. Aby dowiedzieć się, czy spóźniający się okres jest spowodowany ciążą, wykonaj test ciążowy.

Należy również pamiętać, że po ciąży miesiączka nie wraca natychmiast. Nazywa się to zwrotem okresu. Pojawia się średnio 6 do 8 tygodni po porodzie, jeśli nie karmisz piersią. Karmienie piersią opóźnia wystąpienie nawrotu choroby o kilka miesięcy.

  • Brak miesiączki i negatywny test ciążowy

Możesz nadal być w ciąży. Jest to możliwe w przypadku ciąży, która jest zbyt świeża, aby test był pozytywny, ze względu na późną owulację w cyklu. Ta późna owulacja może być: jeśli twoje cykle są zawsze długie, to nie jest to, ściśle mówiąc, spóźniający się okres; nietypowe: jeśli twoje cykle trwają zwykle 28-30 dni.

Test ciążowy powinien być powtórzony kilka dni później.

  • Opóźniona owulacja?

Istnieje wiele przyczyn spóźnionego okresu poza ciążą. Częstą przyczyną jest brak owulacji lub opóźniona owulacja. W praktyce należy odczekać kilka dni i jeśli amenorrhoea nie ustępuje, nie wahaj się skonsultować z lekarzem ginekologiem – Sylwester Król doradzi co zrobić w takiej sytuacji. Rzeczywiście, jest prawdopodobne, że miesiączka pojawi się spontanicznie w tym okresie.

  • Opóźnione miesiączki po zaprzestaniu przyjmowania tabletek

Jeśli opóźnienie miesiączkowania występuje w pierwszym cyklu po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych, a wynik testu ciążowego jest negatywny, jest to typowa postać amenorrhoea po odstawieniu tabletek. Proces owulacji nie rozpoczyna się ponownie natychmiast po odstawieniu pigułki, zwłaszcza jeśli cykle były już zaburzone przed jej zażyciem.

  • Po porodzie i długotrwałym karmieniu piersią

Po porodzie miesiączka powraca po 4 do 8 tygodniach lub po zakończeniu karmienia piersią. Jednak zmęczenie lub depresja mogą ją opóźnić.

  • Stres może opóźniać miesiączkę

Silny stres psychologiczny lub szok emocjonalny może być przyczyną opóźnienia miesiączki, a nawet jej ustania. Dzieje się tak, ponieważ stres może zakłócać cykl menstruacyjny i wpływać na cykl owulacji, opóźniając miesiączkę i czyniąc ją nieregularną – wyjaśnia Dominika Mastalerz, psycholog i psychoterapeuta.

  • Zaburzenia odżywiania

Zaburzenia odżywiania lub brak równowagi mogą również zakłócać cykle menstruacyjne i prowadzić do opóźnienia miesiączki. Dzieje się tak czasami w przypadku:

  • znaczna utrata wagi spowodowana patologiami, takimi jak bulimia lub anoreksja,
  • niezrównoważona lub uboga w składniki odżywcze dieta,
  • znaczny przyrost masy ciała lub otyłość.
  • A co z menopauzą?

Jeśli zbliżasz się do okresu menopauzy, powinnaś wiedzieć, że z czasem owulacje stają się coraz rzadsze. W rzeczywistości, zasoby pęcherzyków jajnikowych zmniejszają się z biegiem lat, prowadząc niekiedy do nieregularnych miesiączek, zanim całkowicie ustaną. Jest to zjawisko, które dotyka kobiety zbliżające się do pięćdziesiątki.

 

Po oznakach ciąży, okres pojawił się z tygodniowym opóźnieniem. Co się stało?

To może być :

  • Dysowulacja (niska jakość produkcji jaj) lub nawet całkowita anowulacja. Może to prowadzić do zaburzeń owulacji i spóźnionych miesiączek.
  • Bardzo wczesne poronienie, ale to może być udowodnione tylko przez badanie krwi wykazujące tymczasowy wzrost poziomu HCG.

 

Miesiączka wystąpiła po 15 dniach. Co się stało?

Najprawdopodobniej jest to przejściowa nieprawidłowość owulacji, mówimy o cyklach “podatnych”: są kobiety, których cykle znikają przy najmniejszym incydencie i które czasami prezentują przejściową i spontanicznie odwracalną amenorrhoea, przy okazji zwykłego wstrząsu emocjonalnego, a nawet zmiany w życiu czy wyjazdu na wakacje.

 

Jak mogę przywrócić miesiączkę?

Najprostszym sposobem jest czekanie na samoistny powrót miesiączki, gdyż dłuższa zwłoka nie ma szkodliwych konsekwencji;

Uwaga: jeśli z różnych powodów (konieczność rozpoczęcia leczenia indukującego owulację, konieczność rozpoczęcia antykoncepcji) pożądany jest szybki powrót miesiączki, można przepisać leczenie hormonalne, którego zaprzestanie spowoduje pojawienie się krwawienia (tzw. odstawienie) kilka dni później.

 

Pigułka “dzień po” a menstruacja: wszystko, co musisz wiedzieć.

Pigułka “dzień po” lub antykoncepcja awaryjna jest stosowana w celu zapobiegania ciąży po odbyciu stosunku bez zabezpieczenia lub po zapomnieniu zażycia pigułki. Jaki wpływ wywiera na menstruację, która następuje później, zarówno pod względem tego, jak wygląda, jak i kiedy się pojawia?

Pigułka “dzień po” to antykoncepcja awaryjna, której celem jest zapobieganie niechcianej ciąży po ryzykownym seksie. Można ją zażywać na przykład po odbyciu stosunku płciowego bez zabezpieczenia, po pęknięciu prezerwatywy, jeśli zapomni się zażyć pigułkę lub jeśli występują problemy z plastrem antykoncepcyjnym, mówiąc prosto- w sytuacji awaryjnej.

Pigułka “dzień po” składa się z dużej ilości progestyny  lub modulatora receptora progestynowego, zbliżonego do progesteronu, hormonu naturalnie wydzielanego przez jajnik w drugiej części cyklu, czyli w fazie lutealnej. I odwrotnie, pierwsza część cyklu miesiączkowego charakteryzuje się niskim stężeniem progesteronu i wyższym stężeniem estrogenu, hormonu związanego z owulacją. Pigułka działa dwubiegunowo: hamuje uwalnianie komórki jajowej przez jajniki i zapobiega zapłodnieniu już uwolnionej komórki. Tabletka nie ma działania wczesnoporonnego, więc nie wpływa na zakończenie ciąży, gdy kobieta już w niej jest. Tabletka wczesnoporonna nie jest dostępna w Polsce, ale potocznie jest mylona z pigułką “dzień po”. Warto również wiedzieć, że przyjęcie tabletki awaryjnej przed stosunkiem płciowym bez odpowiedniego zabezpieczenia może nie uchronić przed ciążą

 

Pigułka “dzień po” zmienia cykl?

Podanie dużej dawki progestyny za pośrednictwem pigułki  przed lub w trakcie owulacji będzie miało wpływ na owulację, a tym samym na następną miesiączkę. Jego podawanie, zwłaszcza w okresie okołoowulacyjnym, modyfikuje cykl i ma zakłócać owulację. Celem pigułki jest próba opóźnienia owulacji, lub produkcja nieprawidłowej owulacji, aby uniknąć ciąży. Biorąc antykoncepcję awaryjną, jesteś zobowiązana do zakłócenia cyklu, ponieważ jest to jej  cel. Wbrew temu, co sugeruje jej nazwa, może działać do 72 godzin (3 dni) po stosunku płciowym. Zaś tabletki zawierające octan uliprystalu powinny być zażyte najpóźniej w ciągu 120 godzin od współżycia.

 

Czy przyjmowanie pigułki “dzień po” powoduje krwawienie?

Czasami progestyna powoduje krwawienie, plamienie. Małe różowawe plamienia nie mają nic wspólnego z menstruacją, na którą przyjdzie czas później. Są one również wymienione w ulotkach dołączonych do opakowania jako możliwe działanie niepożądane.

Okres po zażyciu pigułki może być zatem różny, zarówno pod względem tego, kiedy się pojawia, jak i tego, czy jest mniej lub bardziej obfity. Badania pokazują, że krwawienie miesiączkowe może wystąpić o kilka dni wcześniej lub później niż przewidywane. U około 7% kobiet krwawienie miesiączkowe występuje o ponad 7 dni wcześniej niż spodziewane. U około 18,5% kobiet dochodzi do opóźnienia krwawienia miesiączkowego o ponad 7 dni, a u 4% kobiet opóźnienie wynosi powyżej 20 dni. Pigułka nie ma bezpośredniego wpływu na płodność, jednak może doprowadzić do pojawienia się zaburzeń w cyklu miesiączkowym. W związku z tym może zmienić się data owulacji (wystąpić wcześniej lub z opóźnieniem), a tym samym okres płodności ulegnie zmianie. W takiej sytuacji dużo trudniej jest określić dni płodne, dlatego zaleca się stosowanie regularnej antykoncepcji po przyjęciu leku.

Jak rozpoznać, że miesiączka jest “prawidłowa” po pigułce?

Po przyjęciu tabletki kilkudniowe opóźnienie wystąpienia miesiączki jest normalne.
Jeśli miesiączka spóźnia się o ponad 7 dni; jest nietypowo skąpa lub nietypowo obfita; wystąpią objawy takie jak: ból brzucha (żołądka), wrażliwość piersi, nudności lub wymioty, możliwe, że nastąpiło zajście w ciążę. Należy niezwłocznie wykonać test ciążowy. W przypadku wątpliwości co do krwawienia podczas cyklu, w którym przyjmowana była pigułka “dzień po”, jeśli nie jesteś w 100% pewna, że miałaś “normalną” miesiączkę, lepiej jest również wykonać test ciążowy z moczu lub nawet test z krwi na obecność hormonu ciążowego beta-HCG, aby wykluczyć ewentualną ciążę.

Podczas gdy pigułka awaryjna może zapobiec ciąży poprzez zakłócenie owulacji, nie może ona przerwać ciąży, która już się rozpoczęła. Z danych wynika, iż krwawienia miesiączkowe są zwykle prawidłowe i występują w przewidzianym terminie. Zatem, jeśli miesiączki występowały regularnie, pigułka „dzień po” nie powinna znacząco ich rozregulować.

Dalsze zabezpieczenie

Tabletki antykoncepcyjne powinny stanowić podstawową metodę zapobiegania ciąży. Tabletka dzień po pełni funkcję rozwiązania awaryjnego, po które należy sięgać wyłącznie w uzasadnionych przypadkach. Nigdy nie myśl o niej jak o zamienniku tradycyjnych środków antykoncepcyjnych. Decydując się na współżycie, warto wcześniej zapoznać się z dostępnymi środkami antykoncepcji, a w razie potrzeby zasięgnąć rady ginekologa.

Cele badań rynku produktów mlecznych

Produkty mleczne to szeroka kategoria produktów obejmujących nie tylko mleko, ale również jogurty, sery, twarożki i kefiry. Ich popularność różni się w tym segmencie, dlatego aby uzyskać użyteczne informacje na ten temat, warto przeprowadzić badanie rynku produktów mlecznych. Jakie mogą być jego cele?

Poznanie zmian zachodzących na rynku

Żaden rynek nie jest stabilny, a preferencje klientów zmieniają się. Takie zmiany mają ogromny wpływ na działalność przedsiębiorstw, które muszą na nie reagować oraz przygotowywać się na przyszłość. Właśnie w tym celu wykonuje się badania rynku, czyli aby poznać takie tendencje i móc opracować na ich podstawie strategiczne plany działania.

Z tego samego powodu przeprowadza się badania rynku produktów mlecznych, które to produkty w naszym kraju wciąż są podstawą diety większości osób. W przypadku niektórych artykułów na przestrzeni lat widoczne są jednak pewne spadki i w tym segmencie ma to miejsce np. w przypadku mleka (spadek o 3 proc.). Niektóre produkty zanotowały jednak wzrost i tak stało się w ostatnim czasie w przypadku masła (wzrost o 6 proc.).

Producenci powinni śledzić takie tendencje, bowiem tylko dzięki nim będą mogli odpowiednio przygotować się do zmian. Jednym z trendów w ostatnim czasie jest wzrost spożycia produktów wegańskich, dlatego zdarza się także, że tradycyjne firmy mleczarskie decydują się na wprowadzenie do oferty takich odpowiedników.

Poznanie konsumentów

Dzięki badaniom rynku produktów mlecznych można również lepiej poznać docelowych klientów przedsiębiorstwa. Dlaczego jest to ważne? Głównie z powodu opracowywania efektywniejszych komunikatów reklamowych, dlatego też badania rynku często łączone są z marketingowymi, by uzyskać jeszcze bardziej kompleksowe dane.

Dzięki poznaniu konsumentów można jednak nie tylko opracowywać lepsze reklamy, ale również odpowiednie artykuły. Klienci mają bowiem różne potrzeby w zakresie poszczególnych produktów mlecznych, od ich walorów smakowych, przez cechy prozdrowotne, aż po wygodę spożywania.

Wyprzedzenie konkurencji

Konkurencja na rynku produktów mlecznych jest naprawdę duża, co najlepiej widać na półkach sklepowych. Przedsiębiorstwa nie ustają więc w wysiłkach, by zwiększyć sprzedaż kosztem konkurentów. Wizerunek marki ma jednak spore znaczenie dla odniesienia sukcesu, dlatego też firmy muszą przykładać się do tego, by był on spójny oraz wiarygodny.

Taki wizerunek marki można sprawdzać nie tylko dzięki badaniom rynku produktów mlecznych, ale również badaniom marketingowym, które także realizuje się za pomocą odpowiednio przygotowanych ankiet.

Przedsiębiorstwa chcące przeprowadzić badania rynku produktów mlecznych powinny skorzystać z pomocy Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Firma ta ma 16-letnie doświadczenie w realizacji tego typu analiz, dzięki czemu przedsiębiorstwa je zlecające mogą być pewne, że uzyskają wiarygodne wyniki. Biostat® posiada również własną platformę do badań CAWI o nazwie Badanie-Opinii.pl, której bazę tworzy ponad 150 tys. respondentów.

Badania rynku. Realizacja badań w biznesie

Badania rynku mogą pomóc początkującym przedsiębiorcom jak zainwestować środki w rozwój firm. Mogą one wskazać jak konsumenci postrzegają firmę, produkty, markę i usługi. Pomagają też uzyskać dane o tym, które strategie należy porzucić, a które kontynuować. Choć istnieje wiele sposobów na prowadzenie badań rynkowych, nie każda metoda badania rynku jest odpowiednia w każdej sytuacji i dla każdego celu badań.

 

Zbuduj swoją strategię marketingową w ciągu kilku dni

 

Badania rynkowe odgrywają główną rolę w rozwoju produktu, marketingu przedsiębiorstwa i ogólnej strategii biznesowej. Możliwość przeprowadzenia różnych metod, za pomocą różnych technik sprawia, że badania stają się bardzo wiarygodne oraz w dużym stopniu powtarzalne. Mogą one dotyczyć wszelkich danych, potrzebnych do analizy bieżącej sprzedaży, zachowań konsumentów, jak i analiz działań konkurencji. Badania rynku biorą także pod lupę efektywność kampanii reklamowych, praktyk sprzedażowych jak i obecności marki w mediach różnego typu.

 

Sprawdzone techniki badawcze obejmujące metody ilościowe i jakościowe usprawniają realizację badań dotyczących:

 

  • satysfakcji i preferencji zakupowych klientów,
  • rozpoznawalności marki na rynku, przekazów reklamowych oraz kondycji marki na tle całego rynku,
  • testów konsumenckich pod kątem wyboru opakowań, elastyczności cen,
  • analizy profili odbiorców i konsumentów oraz identyfikowania grup docelowych,
  • szacunkowego udziału konkurencji, jak i przedsiębiorstwa w rynku.

 

Szybkie zbieranie danych

 

Szybkie gromadzenie danych w trakcie badań rynku za sprawą profesjonalnych badań naukowych jest możliwe między innymi poprzez metody takie jak: badania CATI, czyli ankietyzację prowadzoną telefonicznie; badania PAPI, czyli badania kwestionariusze bezpośrednie standaryzowane; badania CAPI, czyli wywiady kwestionariuszowe ze wsparciem programu komputerowego; badania CAWI, czyli kwestionariusze ankiet prowadzone metodą online.

 

Poza wymienionymi wyżej technikami badawczymi (ilościowymi) Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat stosuje także techniki ilościowe – IDI oraz FGI – wywiady indywidualne oraz pogłębione wywiady grupowe, jak również techniki mieszane: analizę SWOT, Desk research, metodę tajemniczego klienta, czy też studium przypadku.

 

Wybierz najlepszą metodę badań dla swojej marki i prowadź efektywne analizy ze wsparciem ekspertów Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® !

Badania statystyczne – poprawnie prowadzenie badań

Aby móc poprawnie przeprowadzić badania statystyczne warto skonsultować się lub wyznaczyć to zadanie ekspertom. Statystycy, matematycy, socjolodzy, ekonomiści z 16-letnim doświadczeniem badawczym przeprowadzą wysokiej jakości badania dla dużych przedsiębiorstw w sektorach publicznym i prywatnym, jak również małych firm. Czym różnią się badania statystyczne?
 

Badania statystyczne – różnice

Należy wspomnieć iż badania statystyczne można prowadzić różnymi metodami. Jest to zależne od tego, czy istnieje dostęp do wszystkich jednostek badanej grupy, czy też można zbadać wyłącznie jakiś wycinek całości. Jeśli mowa o dostępie do całości, to podejmowane są badania statystyczne pełne. Ważne jest również, jakie środki finansowe posiada zleceniodawca badania, ograniczenia czasowe oraz chęć przeprowadzenia badań szacunkowych – w przypadku tych drugich mówi się o badaniach niepełnych.
 

Badania statystyczne pełne i niepełne

Zanim zostanie podjęta decyzja o rodzaju prowadzonych badań, należy przede wszystkim spełnić kryteria prowadzenia badań statystycznych w ogóle. Badacze – eksperci wiedzą, że aby móc zrealizować wysokiej jakości badania statystyczne należy:

  • poprowadzić badanie na zbiorowości statystycznej,
  • dookreślić pewne prawidłowości, które są charakterystyczne dla badanej grupy, a dotyczą one zmiennych (cech) jednostek tej grupy np. zielony kolor oczu pośród jednostek płci męskiej.

Do badań statystycznych o charakterze pełnym zaliczamy:

  • spisy statystyczne,
  • rejestrowanie statystyczne,
  • sprawozdania statystyczne.

Badania statystyczne niepełne, które są realizowane tylko w konkretnych okolicznościach, podczas gdy nie można dotrzeć do całej zbiorowości. Te badania można także realizować wtedy, gdy ulec zniszczeniu mogą jednostki badawcze (np. towary). Do tego typu badań wchodzą:

  • badania ankietowe,
  • badania monograficzne,
  • badania szacunkowe,
  • badania reprezentacyjne.

Obydwa typy badań statystycznych (pełne i niepełne) można podzielić jeszcze na: ciągłe – czyli takie które są wykonywane sukcesywnie i na stałe; okresowe – te, które są realizowane co jakiś czas z góry; doraźne – prowadzone tylko w szczególnych okolicznościach.
 

Centrum Badawczo-Rozwojowe ukierunkowane na badania

W Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® możliwe są realizacje wielopoziomowych badań statystycznych dla: biznesu (w tym sektora FMCG i branży medyczno-farmaceutycznej, sektora naukowego (wsparcie dla doktorantów, pracowników niezależnych, współpraca z ośrodkami akademickimi i instytutami badawczymi), jak również dla sektora publicznego.
 

Pełne i niepełne badanie statystyczne w rękach ekspertów

Prowadząc badania statystyczne w centrum badawczo-rozwojowym BioStat®  podejmuje się współpracę z ekspertami, którzy w swojej karierze odnieśli sukcesy w:

  • badaniach marketingowych,
  • badaniach rynku,
  • badaniach opinii,
  • badaniach w zakresie HR,
  • ewaluacjach,
  • badaniach rynku pracy,
  • badaniach społecznych,
  • badaniach marketingowych dla medycyny i farmacji,

i wielu innych…

Zapoznaj się ze szczegółową ofertą badań statystycznych Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®!

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – zobacz plusy działania elektronicznych systemów, e-Recepty i e-Zwolnienia

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w małym gabinecie

Istnieje wiele zalet, dla których Elektroniczna Dokumentacja Medyczna powinna być używana w małym gabinecie medycznym. Szybka rejestracja pacjentów, dzięki rejestracji online, powiadomienia SMS, opłacanie wizyt za pomocą gotówki, karty czy też możliwość wystawienia faktur na płatnika. Wymienione elementy pozwalają przyspieszyć pracę gabinetu lekarskiego i sprawiają, że jego działanie staje się bardziej optymalne. Najważniejszym działaniem Elektronicznej Dokumentacji Medycznej jest jednak obsługa kartoteki pacjenta.

Kartoteka w Elektronicznej Dokumentacji Medycznej zawsze pod ręką

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna poprzez wybór odpowiedniego oprogramowania  pozwala na szybki dostęp do kartoteki z poziomu harmonogramu specjalisty. W programie Medfile® EDM lekarz może przygotować kartę wizyty lekarskiej dostosowaną do swojej specjalizacji, dzięki kreatorowi formularzy. Ponadto specjaliści:

  • fizjoterapeuci,
  • dentyści,
  • ortopodolodzy;

posiadają w oprogramowaniu Medfile® udogodnienia w postaci w postaci wystandaryzowanej karty z odpowiednimi grafikami i diagramami do użytkowania w trakcie wizyt pacjentów. W małych gabinetach medycznych, które mają sporo pacjentów – np. prowadzą praktykę w zakresie medycyny rodzinnej, na pewno przydatne będą funkcje pozwalające na wystawienie.:

  • zaświadczenia lekarskiego,
  • skierowania do szpitala,
  • zaświadczenia do becikowego,
  • skierowania do poradni diagnostycznej,
  • skierowania do poradni specjalistycznej.

Działania obligatoryjne e-Recepta i e-Zwolnienie

e-Zwolnienia i e-Recepty sprawnie wystawiane przez oprogramowanie Medfile® EDM to jeden z elementów obligatoryjnie wdrażanych w polskiej służbie zdrowia. Od 01.12.2018 r. obowiązkowo wystawiane są e-Zwolnienia. e-Recepty wejdą obowiązkowo, jako dokument medyczny od 08.01.2020 r. Kolejnym dokumentem w postaci elektronicznej będą e-Skierowania. Lekarze, którzy chcą sprawnie i szybko wypełniać swoje obowiązki związane z dokumentacją medyczną, bez komplikacji, mogą w odpowiednim czasie przygotować się na nadchodzące zmiany. Odpowiedni pomysłem jest wykorzystanie programu z modułem do wystawiania e-Recept. Przystosowany do wgrania certyfikatów z CSIOZ pozwala na sprawną konfigurację systemu, a później płynne wystawianie obowiązkowych dokumentów. Bardzo dobrym wyborem  jest system Medfile® EDM.

Dzięki Elektronicznej Dokumentacji Medycznej i e-Recepcie będzie można monitorować procesy związane z efektywnością stosowanych terapii, jak również realizacji recept przez pacjentów. e-Recepta pozwoli uniknąć potencjalnych błędów w nazwach leków, jak również recept wystawianych przez osoby nieuprawnione.

Przekonaj się, jak łatwo i szybko możesz wystawić e-Receptę oraz elektroniczne L4.

Bezpieczne oprogramowanie

Wszystkie dane osobowe pacjenta czy też przedstawiciela prawnego oraz informacje kontaktowe znajdują się w zabezpieczonym oprogramowaniu, do którego dostęp otrzymuje administrator (lekarz lub menager gabinetu gabinetu) oraz osoby uprawnione.

Błyskawiczny dostęp do historii wizyt pacjenta wraz z przeglądem dolegliwości, których pacjent doświadczył w ostatnim czasie może ułatwić diagnostykę podczas kolejnych wizyt lekarskich. Podpowiedzi w zakresie ICD-9 oraz ICD-10 są dużym udogodnieniem dla specjalistów, dzięki czemu nie muszą już oni poszukiwać kodów chorób, aby oznaczyć je w dokumentacji pacjentów.

Wypróbuj działanie programu Medfile® w swoim prywatnym gabinecie!

Badania marketingowe – umocnienie pozycji firmy na rynku

Badania marketingowe – diagnoza sytuacji

Wyzwania rynkowe, dalekosiężne projekty, nowe produkty, które planujemy wypuścić na rynek – aby odnieść sukces należy dobrze poznać mechanizmy rynkowe i umiejętnie odpowiedzieć na zapotrzebowania konsumentów. Ich oczekiwania względem naszych produktów, przyzwyczajenia oraz motywacje zakupowe determinują działania firmy jakie należy podjąć, aby poprawić kondycję rynkową, a także wyprzedzić konkurencję.

Zdobyć informacje marketingowe

Zdobycie cennych informacji dotyczących klientów może okazać się dosyć pracochłonne. Nie mając związku z dziedziną, jaką są badania marketingowe łatwo o popełnienie błędów. Brak wiedzy i narzędzi badawczych może prowadzić do wydobycia fałszywych lub zbędnych informacji, które nie przyniosą oczekiwanych – pozytywnych efektów dla rozwoju firmy. Warto w tym momencie zasięgnąć pomocy ekspertów.

Badania marketingowe Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®, w wykonaniu ekspertów, to precyzyjne dobieranie respondentów ze względu na:

  • styl życia,
  • preferencje oraz doświadczenia zakupowe,
  • cechy demograficzne klientów i konsumentów,
  • sytuację zdrowotną,
  • zmienne społeczne oraz gospodarcze.

Możliwości ze strony przedsiębiorstw, jeśli chodzi o dobór klientów do przeprowadzenia badań mogą być znacząco ograniczone. Doskonałe, autorskie narzędzia badawcze, stosowane do pozyskania szczegółowych informacji o rynku, branży i poszczególnych typach konsumentów, tj. indywidualne wywiady pogłębione (IDI) oraz zogniskowane wywiady grupowe, pozwalają uzyskać jednostkowe opinie oraz zweryfikować pozyskane informacje.

Dodatkowo dwustopniowe badania marketingowe mogą być uzupełnione o ilościowe badania prowadzone metodą CATI (ankietyzacja telefoniczna). Dzięki temu dane o charakterze jakościowym wydobyte na podstawie wywiadów można uwiarygodnić przy pomocy danych liczbowych oraz uogólnić je na całość badanej populacji.

Badania marketingowe muszą być prowadzone przez ekspertów, redagowanie kwestionariuszy, w których zawarte są pytania, prowadzenie wywiadów indywidualnych i fokusowych, a także odpowiedni proces analiz wyników, dzięki którym można:

  • wdrażać nowe plany marketingowe,
  • planować zadania dla specjalistów od PR-u,
  • wprowadzać zmiany dotyczące strategii HR w przedsiębiorstwie,
  • konfrontować wyniki sprzedażowe z akcjami promocyjnymi i zmianami cen,
  • badać kondycję rynku.

Doskonały plan badań marketingowych

Planując badania należy przemyśleć i skonsultować jego realizację, zgodną z celem badań. BioStat® proponuje IV autorskie warianty badań:

  • Wariant I – realizacja 4 indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz 2 zogniskowanych wywiadów fokusowych oraz sporządzenie raportu,
  • Wariant II – przewiduje organizację i przeprowadzenie 2 zogniskowanych wywiadów fokusowych i opracowanie raportu,
  • Wariant III – Badania rozpoznawalności marki CATI, n= 600 oraz przygotowanie raportu,
  • Wariant IV – Badanie CLT n= 450, łącznie z analizą statystyczną oraz raportem.

 

Zapraszamy do realizacji profesjonalnych badań marketingowych z Centrum Badwczo-Rozwojowym BioStat®. Sięgnij po więcej!

Analiza danych – współpraca z ekspertami

Wysokiej jakości współpraca pomiędzy zleceniodawcą, a wykonawcą analizy danych powinna przebiegać na zasadzie partnerskiej współpracy. Jeśli poszukujesz agencji badawczej, która wykona dla ciebie kompleksową analizę Big Data, sprawdź co oferuje agencja badawcza BioStat®.

Dlaczego analiza danych?

Wyciągając wnioski na podstawie analizy danych wielopoziomowych, można prognozować o przyszłych zmianach w branży dotyczącej przedsiębiorstwa lub instytucji. Analiza danych umożliwia właścicielom firm lub organizacjom możliwość wdrożenia działań zapobiegających zbliżającemu się zagrożeniu (np. kryzysowi na rynku) lub na optymalizację organizacji przedsiębiorstwa. Poprzez wykorzystanie matematycznych i statystycznych analiz oraz modeli, tj.:

  • Modeli Churn,
  • Modeli lojalności dotyczących klienta,
  • Modeli ryzyka nadużyć,
  • Modeli ryzyka umieralności,
  • Modeli ryzyka niewypłacalności,
  • Analiz ryzyka kredytowego,
  • Prognozowaniu sprzedaży;

Zespół BioStat® konstruuje modele prognostyczne dotyczące działań firmy, w aspekcie zjawisk społecznych i ekonomicznych aktualnie zachodzących w branży zleceniodawcy, mających wpływ na działanie firmy.

Różne sektory biznesu wymagają zróżnicowanych i dopasowanych analiz. Jednego typu modele nie będą pasować do każdego projektu (np. marketingowego oraz dotyczącego wypłacalności finansowej ze strony kredytobiorcy). Ważnym punktem działań jest jasne określenie celu przeprowadzania analiz. Jeśli jego definicja będzie klarowana, analitykom z BioStat® łatwiej będzie dopasować odpowiedni model analizy danych.

Analiza danych jest istotnym elementem w takich sektorach, jak:

  • medycyna i farmacja,
  • bankowość,
  • marketing i sprzedaż,
  • ekonomia,
  • instytucje społeczne.

Przejrzyste działania B2B

Jeśli Ty lub organizacja, w której pracujesz, poszukuje przejrzystych działań i analiz, do których cały czas będziesz mógł mieć wgląd oraz prowadzić konsultacje z analitykami odpowiedzialnymi za analizę danych, zaufaj agencji badawczej z doświadczeniem.

Agencja badawcza BioStat® działa na rynku już 15 lat realizując projekty dla dużych i średnich firm, a także międzynarodowych korporacji i instytucji publicznych. Sprawdź, co może zrobić dla Twojej firmy, dzięki badaniom z 12-miesięczną gwarancją.

Analiza statystyczna – w jakim celu i dla kogo?

Analiza statystyczna to działanie mające na celu wydobycie szczegółowych informacji w postaci danych liczbowych, o badanych zjawiskach w trakcie badań naukowych, dla biznesu czy też na potrzeby instytucji publicznych. Rzetelna analiza statystyczna jest wymaganym etapem wielu prac naukowych: doktoranckich, habilitacyjnych, a także zespołowych badań ośrodków naukowych. Podnosi ona rangę prowadzonych eksploracji, jak również ułatwia przedstawienie wyników badawczych szerszej publiczności w postaci publikacji naukowych.

Kompleksowe narzędzia badawcze

Oprogramowanie znane ekspertom do spraw statystyki, takie jak R lub SPSS wspomaga działania na rzecz profesjonalnie przeprowadzonych badań. Jednakże posiadanie kompleksowych pakietów to jeszcze nie wszystko. Potrzebne jest jeszcze doświadczenie i umiejętności zarządzania danymi, aby wystrzec się błędów i wiedzieć, jakich metod użyć aby przeprowadzić szczegółowe analizy statystyczne.

Centrum statystyki agencji badawczej BioStat® realizuje projekty badawcze, których celem jest analiza statystyczna. Poprzedzające ją etapy, to:

  • projekt badawczy, składający się z:
  1. rozplanowania analizy statystycznej,
  2. dopasowania próby badawczej do celu badań,
  3. przeprowadzenia randomizacji,
  4. opracowania kwestionariuszy ankiet,
  5. wyboru metod analizy statystycznej.
  • gromadzenie danych i zarządzanie danymi,
  1. opracowanie bazy danych,
  2. prowadzenie badań w systemie online,
  3. przeprowadzenie procesu digitalizacji i przygotowanie zebranych danych do analizy statystycznej,
  4. graficzne opracowanie wyników.

Analizy statystyczne, z których specjaliści często korzystają, to przede wszystkim:

  • analizy regresji, korelacje i testy statystyczne,
  • analizy przeżycia,
  • analizy jedno- i wieloczynnikowe,
  • analizy koszykowe.

Kompleksowa analiza statystyczna

Metody analiz statystycznych, które są stosowane przez zespół ekspertów z centrum statystyki BioStat®, wykazują zgodność ze standardami czasopism listy filadelfijskiej. Dzięki temu każdy pracownik naukowy może z pomocą zespołu badaczy opublikować swoje wnioski / raport z badań / wyniki w jednym, wybranym, renomowanym czasopiśmie naukowym. Zdajemy sobie sprawę, że dla indywidualnych projektów biznesowych wymagane jest działanie na zasadach partnerskich – elastyczne i dopasowane do potrzeb klienta. Dlatego też, budując swoją renomę BioStat® współpracował z liderami w branży FMCG, a także na rynku medyczno-farmaceutycznym aby móc podjąć wielopoziomowe i rozbudowane wyzwania w każdej dziedzinie.

 

Sprawdź, jaką analizę możemy przeprowadzić dla Twojej firmy. Podejmij działania wspólnie razem z BioStat®.
____________
Chcesz zdobyć specjalistyczną wiedzę z zakresu statystyki? Zapraszamy na kursy online.

Analizy statystyczne – statystyka dla każdej branży

Wysokiej jakości analizy statystyczne to zadanie wymagające zaangażowania zespołu składającego się z ekspertów posiadających doświadczenie i narzędzia dla tego typu projektów. Zaawansowane badania statystyczne, składające się z 3 rozbudowanych etapów: projektu badań, gromadzenia danych oraz stricte analizy statystycznej, pozwolą na realizację dużych przedsięwzięć naukowych oraz projektów badań dla usług komercyjnych.


Zastosowanie badań statystycznych
Analizy statystyczne
i konsulting prowadzony przez ekspertów z BioStat®  znajdzie zastosowanie w badaniach komercyjnych dla branży FMCG oraz w badaniach klinicznych prowadzonych przez ośrodki akademickie. Także samodzielni badacze mogą liczyć na wsparcie ze strony profesjonalistów BioStat® (również podczas przygotowania publikacji do czasopism obecnych na Master Journal List).

Specjaliści z centrum statystyki BioStat® prowadzą badania stosując sprawdzone oprogramowanie statystyczne SPSS oraz R. Rozbudowane funkcje wspomnianych pakietów a także język oprogramowania Python pozwala elastycznie działać ekspertom z BioStat®, zgodnie z wymaganiami klientów zlecających wykonanie analiz statystycznych.

Wsparcie dla badań klinicznych w poszczególnych fazach (I-IV) umożliwia wdrożenie autorskiego systemu eCRF.biz™, który daje sposobność szerokiego zarządzania danymi pochodzącymi z badań klinicznych. Dla medycyny i farmacji zespół ekspertów BioStat® wykonuje analizy statystyczne dla projektów:

  • badań obserwacyjnych,
  • edukacyjnych,
  • biorównoważności specyfików medycznych,
  • badań nad premenstrual syndrome,
  • HTA,
  • badań epidemiologicznych.

 

Etap analizy statystycznej przebiega na dokonaniu:

  • analiz jedno lub wielowymiarowych,
  • wykonaniu korelacji, modeli statystycznych, testów,
  • przygotowaniu raportów, a także interim analysis,
  • wyznaczeniu krzywych przeżycia.

Po wykonaniu analiz statystycznych przygotowywany jest raport końcowy z badań. Wyniki opracowuje się zgodnie ze standardami wymogów uniwersyteckich, dzięki czemu doktoranci oraz pracownicy naukowi mogą mieć pewność wykonania najwyższej jakości statystyk dla swoich prac badawczych.

15 lat w branży badawczej
15 lat w branży badawczej, a także doświadczenie badawcze naszych profesjonalistów z zespołu, w najlepszych europejskich i polskich ośrodkach uniwersyteckich sprawia, że ciągle rozwijamy metody swoich działań. Elastyczność i dopasowanie do klienta sprawiła, że zaufało nam wiele przedsiębiorstw świadczących usługi medyczno-farmaceutyczne oraz wiodące instytucje naukowe, które rekomendują nasze badania.